Сила тертя дає нам можливість рухатися та ефективно взаємодіяти з поверхнею. Так само, за рахунок тертя можливим є і рух автомобіля, а також його гальмування, що дає необмежений простір для маневрування та інших дій на дорозі. Гальмування авто здійснюється за рахунок гальмівних колодок, що, із цілком зрозумілих причин, мають схильність до стирання та зношування.
Тому варто вчасно змінювати гальмівні колодки на авто, аби гальмування було ефективним а управління авто очікуваним та гарантовано безпечним.
Які гальмівні колодки обрати
Вибір гальмівних колодок завжди визначається типом авто, але на сьогоднішній день найбільш популярними є наступні види:
- Керамічні
- Органічні
- Напівметалеві
- Низькометалеві
Керамічні колодки виготовляються з кераміки та кольорових металів, що робить їх одними з найбільш надійних та дієвих, в той же час ефективність їх роботи впливає також і на вартість. Проте, такі колодки є більш стійкими до зношування, вони не реагують на температуру та вологу, що зробило їх ідеальним рішенням для спортивних авто.
Органічні колодки є майже безшумними, вважаються найбільш безпечними для довкілля, адже виготовляються із смоли, вуглецю, скла, резини тощо. Для них характерною є швидка зношуваність, супроводжувана великим виділенням пилу.
Напівметалеві колодки представляють собою результат поєднання металевої стружки, модифікатору тертя, порошок заліза, графіту та міді, що дають в результаті високий теплообмін, проте можуть мати проблеми із спрацьовуванням в холодну пору року. Фактор зношування – середній, вартість – доступна.
Низькометалеві колодки виготовляються за технологією органічних з незначним додаванням металу, що в результаті дає необхідні якості стійкості до зношування , ефективний теплообмін та оптимальне співвідношення ціни та якості.
Час міняти колодки
В загальному плані виробники автомобільної промисловості рекомендують змінювати гальмівні колодки кожні 20 000 км пробігу, проте, залежно від характеру водіння, якості колодок, цей показник може сягати і 40 тисяч км. Тим не менш, існують ознаки, за якими Ви можете точно визначити, що прийшов час змінювати гальмівні колодки:
- Педаль гальма при натисканні на неї стала дуже м’якою та податливою
- При спробі гальмування авто різко рухається в бік
- Наявні скрегіт та відчутна вібрація під час гальмування
Крім того, дизайн сучасних авто передбачає спеціальний індикатор на панелі приборів, а також абсолютно всі колодки оснащені механічним індикатором зношування, що проявляє себе особливим звуковим сигналом при критичному ступені зношування.
Краще не доводити автівку до крайнього ступеня, адже це може призвести до пошкодження і зношування гальмівних дисків, заміна яких є досить дорогим задоволенням. При необхідності зміни, міняють одразу всі колодки, щоб машина рухалась поступально і гальмування відбувалось рівномірно.
Гальмівні диски та колодки – разом назавжди
Якщо Ви міняєте одразу диски та колодки, поверхні нових деталей є абсолютно ідеальними, тому прилягання в них є дуже щільним, чого не можна сказати про зміну колодок при старих дисках, які мають численні деформації за рахунок руху. Тому для створення нормальної для безпечної їзди щільності, колодкам потрібна обкатка, що полягає в тому, аби поступово прогріти колодки, уникаючи перепадів температур, аби збільшити площину прилягання колодок до дисків.
Останні коментарі